Kapolri Menerima Gelar Panglima Gagah dari Raja Malaysia

Polres Kepulauan Seribu
0


Kapolri Jenderal Timur Pradopo menerima anugerah Panglima Gagah Pasukan Polis (PGPP) dari Raja Malaysia Yang di Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

Penghargaan serupa juga dianugerahkan kepada tiga pejabat kepolisian dari Malaysia, Thailand, dan Brunei Darussalam, yaitu Kepala Pencegahan dan Pemberantasan Kejahatan Bukit Aman Datuk Wira Ayub, Komisioner Polis Provinsi Wilayah Kesembilan Thailand Letjen Pisit Pisuthsak, dan mantan Komisioner Polisi Diraja Brunei Datuk Paduka Hasrin Paduka Sabtu.

Media lokal di Kuala Lumpur melaporkan, keempat pejabat polisi yang berpakaian seragam resmi kepolisian masing-masing negara itu dipakaikan oleh Yang di-Pertuan Agong anugerah berupa selempang, bintang, minitur, dan medali tanda jasa, dalam sebuah upacara di Istana Negara, Selasa (22/10).

Selain keempat pejabat kepolisian tersebut, raja juga menganugerahkan Darjah Kepahlawanan Pasukan Polis dan Pingat Keberanian Polis kepada 279 anggota polisi Malaysia.

Hadir dalam kesempatan tersebut Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah, Wakil Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar, dan Wakil Kepala Kepolisian Negara Datuk Seri Mohd Bakri Zinin. (Sumber)

Post a Comment

0Comments

Post a Comment (0)